Tradisjoner og aktiviteter i desember måned

I desembermåned har vi mange tradisjoner og aktiviteter.

Vi har Lysfest hvert år i desember for å lyse opp i vintermørket og spre budskap om fred og vennskap.

Barna lager lyslykter og går i lystog og i baker lussekatter. Foreldrene er invitert til å se på lystoget og spise lussekatter og drikke saft med barna og personalet.

Det er juleverksteder på alle avdelinger og vi har fokus på gjenbruk i formingsaktivitetene våre. Eggekartonger og melkekartiger har vi brukt til å lage juletrær og julenisser. Barna har bakt pepperkaker og lussekatter. Vi har hatt julekalendre, og rampenissen har også vært innom i oss.

Nissefest må til i desember og vi hadde fellessamling for alle barna der personalet spilte en forestilling om "De tre nissene som skulle til låven for å spise nissegrøt". Barna fulgte spent med mens nissene en etter en gikk over låvebrua og forbi den sultne musa som ville ha grøten deres.

Etter at forestillingen var ferdig sang vi julesanger og danset sammen, Etterpå spiste vi grøt og Nissemor kom innom med godteposer til alle barna.

Desember har også kommet med masse snø og vi har hatt noen fantastiske snøfulle dager med masse lek og moro på utelekeplassen.

Nå er det bare noen dager igjen til året er omme og vi skal ønske 2023 velkommen.

God jul og godt nyttår!