Butikklek

To barn på Stjerne ville leke butikklek, og inkluderte alle de andre barna på avdelingen med på leken.

Barna samarbeidet for å lage plass til butikkleken, hentet fram lekepenger fra skuffen, hentet utstyr fra lekekjøkkenet, og satte to stoler ved "kassa". To av barna satte seg inn i rollen som kassemedarbeider, og resten av barna som kunder. De tok en handlekurv hver, og begynte å fylle opp kurvene med masse forskjellige grønnsaker, frukt, kjøtt og andre varer, for deretter å stille seg i kassekøen. Det ble plutselig lang kø i kassa, men barna var veldig flinke og tålmodige til å vente på sin tur. I kassa scannet kassemedarbeiderne varene til kunden, og de forvekslet penger. Leken fortsatte videre, og alle barna fikk mulighet til å både være kunder og butikkmedarbeider.