Mikkel Rev på besøk

Erlend fikk en telefon om at noen hadde sett Mikkel Rev i barnehagen! Han spurte om barna ville være med å lete etter Mikkel Rev og barna var ikke vonde å be.

Barna og de voksne delte seg i to grupper og tok hver sin trapp. De listet seg nedover stille som mus for å ikke skremme han avgårde mens de tittet inn gjennom hvert vindu på vei ned til garderoben.  Ingen Mikkel Rev var å se, så de gikk opp igjen.  Når de kommer opp på avdelingen kunne de se poteavtrykk etter reven på gulvet. Kanskje har Mikkel Rev kommet seg opp på Nordlys?!

Barna følger avtrykkene som går i retning til det innerste rommet. Barna blir møtt til sangen Revejegervise og Mikkel Rev som har gjemt seg der inne.

Han synger litt for dem og forteller litt om hvordan han har det etter at Morten Skogmus, Bamsefar og de andre dyrene i Hakkebakkeskogen har bestemt at han og Petter Pinsvin ikke får lov til å spise kjøttmat (mus) lenger.

Mikkel Rev har nemlig fått beskjed om å spise grønnsaker som salat, gulerøtter og nøtter akkurat som de andre dyrene gjør, men det er jo ikke ordentlig mat for en rev.

Det avsluttes med at Mikkel Rev stikker avgårde til bakemester Harepus for å få tak i noe kaker å spise istedenfor.