Epleplukking

Barna i barnehagen har plukket epler på tur. Disse brukte de til å lage eplekake, eplemos, eplesmoothie og mer!

Vi planla å gå på tur til politiparken. Men der var det dessverre opptatt, så derfor gikk vi videre til Klosterenga park. Der var det også opptatt. Da fant vi ut at det er lurt å gå rundt bygget til enda en lekeplass. På veien tilbake fant barna et livsløpstre som var veldig interessant og mange epletrær. Barna var veldig engasjerte og ville plukke så mange epler som mulig. Vi hadde også med en fruktplukker fra barnehagen for at det skulle være lettere å plukke epler fra trærne. Barna fant både store og små epler fra ulike sorter. Barna var veldig flinke til å plukke og ta med eplene i sekkene deres tilbake til barnehagen. Både små og store koste seg under denne turen. Etter turen lagde vi smoothie av eplene som ble plukket, kiwi og banan. Mange av barna likte det veldig godt, mens andre barn syntes at smoothien hadde litt rar ettersmak. Dagen etter lagde vi eplemos og eplekake som en liten belønning for at de plukket så mange epler på turen. Barna storkoste seg med eplekaken.