Oppdatering fra Sjerne

Hver uke får vi flere barn tilbake i barnehagen. Dette er vi glade for og vi håper at vi snart er full barnegruppe igjen på Stjerne. Vi oppfordrer spesielt førskolebarna kommer tilbake, slik at de kan få noen uker i barnehagen før ferien. Vi har mistet verdifull tid sammen i månedene som har gått, og vi ønsker å gi dem en god overgang til skolestart.

Den siste tiden har vi på stjerne gjort aktiviteter og snakket om Coronaviruset. Vi har blant annet tegnet virus og bakterier, klippet ut og limt det på en stor hånd laget av papp.

Barna har hørt om Coronaviruset, men ikke alle vet hva det faktisk er. De er mer kjent med bakterier. Vi har derfor snakket om hva både virus og bakterier er, og hvordan vi kan beskytte oss mot det. Barna syntes det var interessant og stilte mange spørsmål. Blant annet hvor bakteriene befinner seg, hva "snille" bakterier gjør, og hva som skjer om vi blir smittet av Coronaviruset.