Barnehagens bursdag 27.04.18

Fredag 27.04.18 feiret vi barnehagens bursdag! Vi satte opp cafeér i barnehagen slik at foreldre kunne kjøpe mat, kake og drikke. I tillegg hadde vi kunstutstilling av alt det barna har laget dette barnehageåret.

Vi vil takke til alle som bidro både med, mat, rydding og at de kjøpte kunst og/eller mat. ALLE inntektene våres går direkte til vårt barnehjem i Burao i Somaliland. Urtehagen International er en avdeling under Urtehagen Stiftelse. Stiftelsen er en ideell, ikke-fortjenestebartvirksomhet som driver sosiale og kulturelle aktiviteter, fortrinnsvis for barn og unge.

Stiftelsen har i sine vedtekter at den også kan drive hjelpeprosjekt i andre land. På denne bakgrunn at stiftelsen startet, og driver, et barnehjem for 50 foreldreløse barn i byen Burao i Somaliland.

I år har vi klart å samle inn over 4000 kr!! FANTASTISK!

Det var også veldig hyggelig å se barn som tidligere har gått i barnehagen komme på festen vår. Vi blir alltid så overrasket over hvor fort tiden går og hvor fort barna våres vokser opp. Her kommer noen bilder fra festen:

Her har vi pyntet med ballonger og er klare for å ta imot foreldre og barn kl. 15.00. Det var virkelig en flott innsats av alle sammen for å få alt klart.

Under ser dere et lite utvalg av all den gode maten vi fikk av foreldre. Vi vil igjen takke for alle bidrag - dette setter vi stor pris på!

Galleriet var en stor suksess og mange kjøpte kunsten til barna sine.

Cafeen var veldig populær! :)

Takk for en morsom feiring - vi gleder oss allerede til neste år!

Hilsen alle oss i Grønland barnehage!